محمد علی فتحی

پایگاه خبری رسانه حاج فتحی، پاسخ به مسائل شرعی، مشاوره، استخاره

محمد علی فتحی

پایگاه خبری رسانه حاج فتحی، پاسخ به مسائل شرعی، مشاوره، استخاره

محمد علی فتحی
طبقه بندی موضوعی
پاسخ های استاد

میلاد حضرت محمد صلی الله علیه و آله بزرگترین هدیه خدا به بشریت است. بزرگی این هدیه به عظمت و بزرگی این مولود بستگی دارد.

شخصیت رسول الله به عنوان عبد الله ، سید فرزندان آدم، سید خلائق، سیدبشر، سید رسل، سید اولیاء و سید اتقیاء و.... نشان از والایی مقام و منزلت ایشان دارد.

شخصیتی که به تعبیر عارفان صادر نخستین است و اول مخلوق الهی محسوب می شود. عرش نشینی که برای نجات بشر، به فرش آمده تا با خلق نیکش و اندیشه توحیدی اش و عدالتش بشر غوطه ور در گمراهی و جهالت و معصیت را به هدایت و یکتاپرستی و زیست توحیدی و عدالت ورزی دعوت نماید.

شخصیتی که همه پیامبران الهی آمدنش را نوید داده بودند و در توجهات و توسلات خود ایشان را واسطه فیض الهی می کردند.

چه غصه ها و غم ها و چه نکبت ها و سختی ها که با نام محمد صلی الله علیه و آله از میان رخت بر بست و نور الهی اش پرده های ظلمات را کنار زد.

بشر به هویت محمدی و خلق ایشان و عدالت ورزی از هر چیز دیگر تشنه تر است.

با شناخت و پیروی از رسول الله می توان افق روشنی را برای بشریت ترسیم کرد و الا بشریت روی خوش نخواهد دید.

چه زشت و پلیداند کسانی که بهترین خلق خدا از اولین تا آخرین را، توهین کرده و جسارت می نمایند.

چه ناشکرند انسان هایی که با وجود شمع جمع آفرینش، دنبال اسوه های غیر توحیدی در زندگی می گردند.

پیامبر خدا تمام زندگیش بوی خدا می داد و رنگ زندگی اش، خدا بود. همه چیز را برای خدا می خواست حتی مردم را برای خدا.

هرگز مردم را به خود دعوت نکرد و اگر دعوتی به خود بوده برای ایصال و رساندن مردم به خالق یکتا بوده است.

آیین محمد کاملترین، جامعترین و کاربردی ترین آیین هاست که از هرگونه انحراف و کژی به دور است و قرآنی که آورده بر این مدعا خود شاهد اعظم است.

اگر به آموزه های نبی خدا عمدا عمل نکنیم و گفته و سخنان و اوامر و نواهی وی را نادید بگیریم، بعید نیست که این کار توهین علمی به ایشان باشد.

مقام و منزلت رسول الله در جهان واپسین بیشتر هویدا خواهد شد. چرا که در آن روز شفیعان محشر- یعنی انبیاء الهی - به شفاعت ایشان محتاج خواهند بود.

مقام قربی که ایشان دارد، احدی حتی فرشتگان مقرب خدا ندارد.

محمد صلی الله علیه و آله نسخه کامل صفات جلال و جمال الهی است و هرکس می خواهد به خدا برسد، باید محمدی باشد و الا پای سیر الی الله او لنگ خواهد بود.

امام صادق علیه  السلام نیز سلاله رسول الله است و نسخه ای از محمد صلی الله علیه و آله در میان بشر، که علم و دانش صادقی ماندگارترین مکتب را به بشریت تقدیم کرده است.

مکتب الصادق علیه السلام مکتبی پویا، متعالی، رشد دهنده، جوابگوی نیاز های بشر و بیدار کننده دل های خسته و جلا دهنده دل های زنگ زده است.

مکتبی که با داشتن بیشترین تراث علمی، بیشترین سهم را در پویایی فقه اسلامی و معارف اسلامی تا کنون دارد و بسیاری از دانشمندان اسلامی از خرمن دانش امام صادق علیه  السلام بهره برده و می برند.

روحیه استکبار ستیزی و نفی سلطه رسول خدا و امم صادق علیهما السلام الهام بخش این موضوع است که پیروان ایشان و همه انسان های موحد و خدا خواه، هرگز ظلم نمی پذیرند و دائما در راه مبارزه با سلطه گر ،مجاهدت می کنند و حتی در این راه جان خود را تقدیم می کنند.

باز خوانی اندیشه های نبوی و صادقی در مقوله نفی سلطه و ترویج و تبلیغ آن، جز ضروری ترین مسائل برای مهدی باوران و زمینه سازان ظهور منجی عالم بشریت است.

 انقلاب اسلامی جرقه ای است برای ورود به این عرصه که بحمد الله در طی 41 سال گذشته، نهضت استکبار ستیزی از ایران شروع شده و در جهان توسط آزادی خواهان عالم جریان دارد.

به باور انسان های با بصیر، به زودی هیمنه استکبار جهانی شکسته خواهد شد و بشر با تغییر رویه به سمت اسلام گرایی، زمینه ظهور دولت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را فراهم خواهد کرد.

محمد علی فتحی

کرج، ایران کوچک

12 آبان 1399

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی