محمد علی فتحی

پایگاه خبری رسانه حاج فتحی، پاسخ به مسائل شرعی، مشاوره، استخاره

محمد علی فتحی

پایگاه خبری رسانه حاج فتحی، پاسخ به مسائل شرعی، مشاوره، استخاره

محمد علی فتحی
طبقه بندی موضوعی
پاسخ های استاد

🔻تقریبا از سال ۹۲ اقدامات جدی برای عدم حضور قشرهای مذهبی در رسانه های اجتماعی شد. 

🔻حتی در برخی مدارس علمیه جلساتی برای آسیب های فضای مجازی خصوصا استفاده از تلگرام به وجود آمد که نتیجه آن خروج بسیاری از بچه های ارزشی از این شبکه‌ها شد. درست زمانی این اتفاق افتاد که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری بودیم. اتفاقا در انتخابات طیف #اصلاح_طلب با نگرش پنهان و آشکار #لیبرالی با پوشش رسانه ای پیروز شدند. رکبی که دوستان مذهبی در این بازه های زمانی خوردند جبران ناپذیر شد. 

🔻جالب است که کسانی که طلاب و مؤمنین را از عرصه فعالیت منع می کردند دیگر بعد از انتخابات پیدایشان نشد. 

🔻حال ماییم و حضور فعال در شبکه های اجتماعی. حضور پر رنگ #جامعه_ایمانی در رسانه ها ستودنی است ولی به چند چیز عنایت ویژه کنیم:

 

۱. #هدف_دار بودن فعالیت ها؛ جای تأسف است که گفته شود، بهترین وقت های مهم ما بیشتر به چک کردن کانال ها و گروه ها ختم شده است.

۲.  #فوروارد_نکنیم؛ فوروارد مطالب هم در حد مشمئز کننده و ملال آور شده است. بدون اینکه به نتیجه و اثر آن در مخاطبان توجه کنیم.

۳. تولید نکردن #محتوای_جذاب، مهارتی،مشکل گشا و متقن و علمی؛ طوری که از مطالب تکراری و گاه توخالی و خیالی رنج می بریم.

۴. تهاجمی وارد نشدن در این فضا؛ طوری که در برخورد با پست های منفی صرفا به تأسف و ناراحتی و لعن کردن اکتفا کرده ایم. این در حالی است که باید با اندیشه  ها و تفکرات باطل باید به صورت تهاجمی و گسترده وارد شده و قبیح را قبیح بدانیم و قبیح جلوه دهیم. حالت انفعالی و #تساهلی در بر خورد با قبایح سم است و نتیجه عکس می دهد.
 
۵. باید #جریان_سازی رسانه ای و مطالبات حق گرایانه را در حد گسترده و شبکه ای در دستور کار قرار دهیم طوری که فضای برای جولان دشمنان دین و ارزش های الهی باقی نماند. لازمه این کار تشکیل #گردان_های_مبارز_رسانه ای است که با فرماندهی متمرکز و هوشمندانه کار را پیش ببریم. 

۶.#پیروزی در عرصه رسانه می تواند مشکلات فرهنگی، اجتماعی کنونی را در حد زیادی بر طرف کند و ابزاری که دشمن از آن علیه ما استفاده می کرده، علیه خود آنان استفاده شود. 

۷. امیدی به دولتی ها در بستر سازی موارد یاد شده نداریم لذا لازم است طیف های مختلف علاقه مند به اسلام و انقلاب، #آتش_به_اختیار وارد عرصه کارزار شوند و بشوند #مدافعان_حریم در فضای مجازی. ان شاء الله

✍️  محمد علی فتحی
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی